Бельгія | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Бельгія

Що проносяться над Бельгією війни порівняно слабко зачепили її міста, тому в них збереглося багато пам’ятників стародавньої архітектури, що сходить до раннього середньовіччя. У кожному місті досить чітко виділяється його стара, як правило, центральна частина й нова, звичайно розташовані на окраїнах промислові й житлові квартали з будинками сучасного типу.

           

3. Господарство

Основа економіки Бельгії - насамперед промисловість, перед значенням якої далеко на задній план відходять і гігантські порти, і міста-музеї, заповнені туристами, і сільське господарство. Частка Бельгії у світовій промисловій продукції більш ніж утроє перевищує її частку в населенні миру. Країна посідає друге місце у світі по виплавці стали на душу населення, уступаючи лише Люксембургові, а по обсязі промислового виробництва перебуває на дванадцятому місці в капіталістичному світі.

Важливу роль грає Бельгія у світовій торгівлі. Бельгія стоїть на одному з перших місць у світі по виробництву й вивозу металевого германія й кобальту, а так само експорту бурових інструментів з алмазами, капролактаму й автомобілів. Сільське господарство країни хоча й не досягає того рівня, який воно має в сусідніх Нідерландах, все-таки ставиться до самим високоорганізованого в капіталістичному змісті в Західній Європі, даючи деяку частину продукції на експорт.

По території Бельгії проходять важливі транспортні шляхи, що забезпечують значний обсяг міжнародних транзитних перевезень. Транзитне положення, достаток історико-архітектурних пам’ятників, знамениті пляжі морських курортів залучають у країну багато іноземних туристів, які залишають чимало валюти в готелях, кемпінгах, магазинах і ресторанах.

Бельгія - одна з найстарших промислових країн, що вступила на шлях капіталістичної індустріалізації ще на початку XIX в. слідом за Англією й достигшая промишленной зрілості раніше інших континентальних країн Європи. Вигідне географічне положення, велика посередницька торгівля, наявні родовища кам’яного вугілля в сполученні з колись великими запасами залізної й цинкової руди, колоніальна експлуатація багатств Бельгійського Конго - все це сприяло тому, що на початку ХХ в. Бельгія вступила як промислова імперіалістична держава, власниця великих нагромаджень вільних капіталів. По розвитку капіталізму вона займала одне із провідних місць у Європі. Однак у роки, що пішли після двох світових воєн, Бельгія поступово втрачала свою колишню роль однієї із провідних промислових держав, усе значніше потрапляючи під вплив більше сильних імперіалістичних держав.

Після другої світової війни економічний розвиток Бельгії йшло низькими темпами, країна виявилася на одному з останніх місць у Європі по темпах приросту промислового виробництва, вона відстає в області розвитку науково-дослідних робіт, по продуктивності праці, розвитку нових галузей промисловості й деяких інших показників. Промисловість Бельгії на відміну від більшості інших малих держав спеціалізуються на випуську напівфабрикатів, які перетворюються в готові вироби в інших країнах.

Більшу роль в економічному розвитку Бельгії грає іноземний капітал. Підвищений інтерес іноземних монополій до економіки цієї невеликої країни пояснюється насамперед її вигідним географічним положенням, наявністю висококваліфікованої робочої сили й гарні розвитий мережею комунікацій всіх видів (у першу чергу великого морського порту Антверпена) , а також заохочувальною податковою системою стосовно іноземних підприємств і можливістю одержання бельгійського кредиту. Як правило, іноземні фірми вкладають свій капітал у найбільш динамічні й передові галузі промисловості, наприклад, такі як автосборка, радіоелектроніка й нафтохімія й захоплюють у цих галузях провідні позиції.

Перше місце по прямих інвестиціях у бельгійську економіку займають США. На заводах "Дженерал моторс" і "Форд" збирається близько 3/5 автомобілів, привозимих з Бельгії.

У структурі промисловості головними галузями стали чорна й кольорова металургія, машинобудування (автосборка, електротехніка, електроніка) і хімічна. Значну роль грає ськляна, алмазогранитная й збройова промисловості.

Основою енергетики є нафта й природний газ, які становлять більше 2/3 енергобалансу Бельгії. Інше доводиться на кам’яне вугілля й атомну енергію. Бельгія розташовує розвитий нафтопереробною промисловістю. Оськільки нафтопереробні заводи працюють на привізній сировині, те майже всі вони розміщені в портовому районі Антверпена й у зоні каналу Гент-Тернезен. Антверпен став значним центром нафтопереробної промисловості Західної Європи. Однак він розташований в 90 км від моря. Для поліпшення постачання заводів Антверпена нафтою споруджений нафтопровід Антвервен-Роттердам і прокладається нафтопровід Антверпен-Зебрюгге.

Видобуток кам’яного вугілля, що в 50-х роках був у числі основних галузей бельгійської промисловості, тепер займає одне з останніх місць. Вступ Бельгії в Європейське об’єднання вугілля й стали (ЕОУС) особливо болісно позначилося на положенні вуглевидобувної промисловості, що не змогла витримати конкуренції з боку інших країн "загального ринку". Труднощі експлуатації, низький рівень механізації й погана якість роблять бельгійське вугілля дорожче імпортного. Крім того, у бельгійських шахтах найважчі умови праці у всій Європі: у них часто відбуваються нещасні випадки, рівень професійної захворюваності шахтарів тут вище, ніж на самих шкідливих виробництвах. З 1957 р. було закрито більше 100 нерентабельних шахт і видобуток вугілля впала. Бельгія ввозить майже половину необхідного їй вугілля, що серйозно відбивається на її платоспроможному балансі.

Майже вся електроенергія виробляється тепловими елекростанциями, що працюють на куті, мазуті й природному газі. У цей час працюють атомні електростанції.

Основною галуззю бельгійської промисловості залишається чорна металургія. Вона служить базою для багатьох галузей або обслуговуючий металургійний комплекс, або споживаючу її продукцію.

Крім того, чорна металургія - основна експортна галузь країни. Металургійні заводи Бельгії працюють більш ніж на половину на високоякісній шведській залізній руді й тільки ¼ - на рудах на Лотарингії.

Підприємства чорної металургії концентруються на території Південного вугільного басейну й головним чином у двох центрах - навколо Льєжа й Шарлеруа. Крім того, металургійні підприємства є в Брабанте (Клабек) і на крайньому південно-сході, на границі з Люксембургом (Атюс) . Великі металургійні комбінати перебувають у Зальзате на морському каналі Гент-Тернезен.

Одне із провідних місць у капіталістичному світі займає Бельгія по розвитку кольорової металургії, не дивлячись на майже повну відсутність родовищ руд кольорових металів. Вона входить до числа перших п’яти - семи світових виробників і експортерів важких металів (міді, цинку, свинцю) , кобальту, германія й радію. Крім того, Бельгія - один з експортерів таких рідких металів, як тантал, ніобій і селенів.

У Бельгії розвинені майже всі галузі кольорової металургії. Найбільший не тільки в Бельгії, але й у капіталістичній Європі мідеплавильний завод перебуває в Олені, настільки ж великий цинкоплавильний завод - у Балене. У цілому основні центри кольорової металургії Бельгії розташовані в районі Антверпена, куди надходить вся імпортна сировина, у районі Льепса, з’єднаного антверпенським портом Альберг - каналом і уздовж каналів у Кампине. Оськільки більша частина виплавлюваного металу експортується в злитках, характерна перевага виплавки над обробкою.

Створенню значної металургії й металообробки в районі Льепса, Шарлеруа й Менса поклало початок машинобудуванню. основний район металообробки й машинобудування, що працюють на місцевій металургійній базі, - вузька смуга уздовж долин рік Самбри й Маасу. Бельгійське машинобудування спеціалізується на виробництві металомісткого капітального встаткування, з яким тісно зв’язане розвиток залізничного транспорту, трамвайного господарства, будівництво електростанцій у багатьох країнах Європи.

Основні галузі машинобудування - автоськладальна промисловість, що обмежує в основному ськладанням готових імпортних деталей і вузлів; і електротехнічна, що спеціалізується в основному на випуську енергосилового встаткування.

Заводи, що роблять устаткування, розташовуються уздовж долин рік Самбри й Маасу. Автоськладальні заводи перебувають у Генке, Антверпені й Брюсселі; електротехнічні - у Шарлеруа, Брюсселі, Антверпені, Генте й Льепсе. Суднобудування й судноремонт зосереджені в Антверпені й Сенте. Найважливіший ареал машинобудування на півночі країни - Антверпен і його оточення, потім треба Брюссельський промисловий центр, а на третім місці - ареал Льєжа й Шарлеруа - Монса - Нивеля.

Pages: 1 2 3

Збережи - » Бельгія . З'явився готовий твір.

Бельгія





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.