-
- Ознаки , способи, щохарактеризують, спілкування , упізнання й зв’язки .
-
- Поширеність кличок як засобу стигматизації
- Поширеність татуювань як знакової системи спілкування, прийнятих у карному середовищі
- Распостраненность карного жаргону й інших способів спілкування
Проведений аналіз дозволяє зробити висновок про те, що багато елементів кримінальної субкультури, по-перше, поліфункціональні (татуювання, що виконують одночасно функції стратифікації, стигматизації й комунікації, упізнання “своїх” і клички виконуючі ті ж функції); по-друге, кожний елемент кримінальної субкультури має основну функцію (татуювання - функия стратифікації, клички - функція комунікації); по-третє, кожний елемент кримінальної субкультури по-різному переломлюється в психології групи й интериоризируется індивідом (задоволеність кличкою або татуюванням, до прагнення свеми способами позбутися від них). Знання прихильності групи й особистості до певних цінностей (захопленість карате, культуризмом, боксом і т.д.) дозволяє з достатньою ймовірністю прогнозувати їхнє поводження й приймати заздалегідь необхідні міри профілактики
За останні роки в країні розпалася раніше існуюча радянська система мер боротьби зі злочинністю неповнолітніх . Ця система включала понад 50 соціальні інститути - різнотипних державних і громадських організацій і установ
“Дуже дорогу ціну суспільство змушене платити у зв’язку з демонтажом системи профілактики , згортання багатомільйонного руху громадськості за зміцнення правопорядку. Втратившись таких її структурних компонентів, як народні дружини, ради профілактики, суспільні пункти охорони правопорядку, товариські суди, пости народного контролю й т.п. і не створивши нічого нового, держава не просто послабила свій профілактичний потенціал, а як би провело смугу відчуження між офіційною судово-правовою владою й населенням. Але ж стосовно до злочинності потрібний і повинен бути широкий суспільний контроль, контроль, заснований на зацікавленості всього цивільного суспільства
Настільки невиправданим виявився демонтаж системи правогого освіти й виховання населення. Такме її ланки, як викладання основ права на всіх щаблях утворення, правові народні університети, постійні телепередачі і юридичні рубрики в газетах і журналах, несли не тільки потрібну правову інформацію, але й формували моральність, гражданственность, законопослушание. Веління часу - відродження системи профілактики злочинного поводження ” 1 і подальший її розвиток, створення нових форм, з подальшим постійним її вдосконаленням
У доперестроечной кримінологічній літературі докладно були викладені загальні вимоги до організації системи профілактики злочинності неповнолітніх. Зараз же, многолетне накопичений досвід, профілактики злочинності не використовується
Дослідження проведені правоохоронними органими показують, що злочинність неповнолітніх більше “чутлива”, чим доросла злочинність, до мір боротьби сней.
Чим же досягалося зниження злочинності пдростков, у ряді шкіл, училищ і регіонів країни? 1
Це насамперед - реалізація на рівні регіону - загальсоціальних , економічних , організаційних мір , здійснюваних місцевими органами влади. Так, у ряді місць, де рівень злочинності учнів значно нижче, ніж по інших регіонах, істотну рольсиграли координаційні ради , створювані в кожній області із представників правоохоронних органів, громадських організацій і системи утворення, які забезпечували планомірність і комплексність використовуваних мір, спрямованих на усунення умов життя й виховання, що сприяють виникненню й формуванню кримінальних груп неповнолітніх. Це не тільки глобальні соціальні міри , спрямовані на стабілізацію політичної, екномической, соціальній обстановці в країні, без дозволу якої про докорінний перелом у боротьбі із сучасною злочинністю не може бути й мовлення. Це - сфера політики й діяльності політиків і влади вцелом. Важливо відтворити нижчий рівень профілактичної роботи, безпосередньо навчальні заклади й посадові особи на місцях. Вона должа включати як загальні міри , так і спеціально цілеспрямовані психолого-педагогічні , спеціально^-кримінологічні заходу попередження групових і індивідуальних злочинів неповнолітніх
Загальні міри включають підвищення якості всього навчального процесу , удосконалювання його органирзации, методичного рівня. Це - чітке виконання навчального плану, попередження пропусків занять без поважних причин і прогулів, обеспечиние повсякденної зайнятості учнів після занять, проведення культурних заходів (“празничних вогників”, дискотек, концертів, походів, межшкольних спортивних змагань і т.д.).
Загальні міри включають також міри виховні . Сюди ставиться не тільки “підвищення ролі, що виховує, навчання”, але й гуманізація міжособистісних відносин педагогів з учнями. Це досить важлива й гостра проблема, по скольку “за офіційним даними Міністерства утворення 46 відсотків учителів навіть не приховують, що користуються авторитарними методами без обліку Конвенції про права дитини” 1 . Представте тільки собі - який рівень дидактогении 2 у нашій країні, при такому відсотку авторитарних учителів. Скільки у вітчизняній педагогіці говорилося, що підліток, учень не тільки об’єкт, але суб’єкт виховання, що головним інструментом виховання є колектив учнів. Одним з інструментів виховного процесу повинні стати стихійно відроджувані громадські організації підлітків і молоді (піонери, спортклуби, драмгуртки, активізація органів учнівського самоврядування, проведення учнівських конференцій і ін.).
Звичайно, ці загальні й виховні міри не принесуть результатів, якщо не будуть підкріплені відповідними соціальними й економічними заходами, пов’язаними із соціальним захистом особистості, що гарантують права на працю, відпочинок, соціальне забезпечення 1 .
Боротися з рецидивною злочинністю неповнолітніх можна за допомогою забезпечення соціальної адаптації підлітків, що вертаються з виховально-трудових колоній і спеціальних навчально-виховних установ. Але тут виникають труднощі через те, що майже половина числа підлітків, що залишають ці заклади, - сироти, які втратилися батьківського піклування. Їх ніхто не чекає, многим ніде жити, не на що існувати. Проблема працевлаштування таких людей також залишається не вирішеної
Недоліки в нормотворческой діяльності також є величезною проблемою при боротьбі зі злочинністю неповнолітніх. Передбачалася розробка в тримісячний строк проектів нормативних актів про реорганізацію системи державних органів, які здійснювали функції по профілактиці, попередженню злочинності й інших правопорушень неповнолітніх, про створення відповідних структур у системі органів виконавчої влади всіх рівнів і про захист прав неповнолітніх. Однак передбачені в Указі Президента Російської Федерації від 16 вересня 1992 року “Про першочергові міри в області державній молодіжній політиці” міри й закони із цих питань дотепер не перетворені в життя, хоча строки, установлені для їхньої підготовки давно вже минули
Якої ж міри потрібно почати, щоб зупинити, а по можливості й зменшити ріст злочинності серед підлітків? У першу чергу варто задуматися про зайнятість молоді. Чому б не почати будувати й відновлювати спортклуби, дитячі майданчики, піонерські табори, парки відпочинку? Чому б не спробувати підвищувати рівень професійної підготовки практичних психологів, педагогів, співробітників ИДН і КДН, не вести пропаганду здорового способу життя, праці й т.д.?
Величезну роль грають у житті дітей батьки. Їм потрібно зрозуміти, що не треба забувати про духовну й про моральний сторонах виховання. Адже діти хочуть бути понятими, почувати себе потрібними й мати рівні з усіма права. Треба, щоб діти ставали дорослими на очах батьків, при них допомоги
Збережи - » Привабливість кримінальної субкультури для неповнолітніх . З'явився готовий твір.