Просте РЕЧЕННЯ | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Просте РЕЧЕННЯ

7. Як слід писати слово Не(Добрий)? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

8. Як слід писати слово По(Суті)? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

9. Як слід писати слово По(Щирості)? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.


42

Українська Мова. 11 Клас: Тестові Завдання, Відповіді


10. Як слід писати слово Через(Силу)? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

11. Укажіть рядок, у якому правильно написано прислівники. А Вбік, врешті, на показ, позаду. Б Вниз, вгору, вдень, одвіку, до діла. В На дворі, засвітла, ззаду, вчотирьох.

12. Як слід писати слово До(Діла)? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

Варіант 2

1. Як слід писати слово До(Пуття)? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

2. Як слід писати слово До(Решти)? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

3. Як слід писати слово У(Поміч)? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

4. Як слід писати слово В(Перше)? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

5. Як слід писати слово Кінець(Кінцем)? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

6. Як слід писати слово Гарно(Прегарно)? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.


7. Як слід писати слово Від(Дати)? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

8. Як слід писати слово Роз(Зява)? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

9. Як слід писати слово Будь(Що)Будь? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

10. Як слід писати слово (Р, р)Іздво? А У лапках. Б З маленької літери. В З великої літери.

11. Як слід писати слово Духм..яний? А Без апострофа. Б З апострофом. В Через дефіс.

12. Як слід писати слово Тишком(Нишком)? А Разом. Б Окремо. В Через дефіс.

ПОВНі Й НЕПОВНі РЕЧЕННЯ

1. Укажіть правильні твердження.

А Неповними можуть бути тільки односкладні речення.

Б У неповних реченнях пропускається тільки один із головних

Членів речення. В У неповних реченнях можуть пропускатися головні, другорядні або кілька членів одночасно.

2. Укажіть речення, де правильно вжито розділові знаки.

А Удосвіта збирали цілющі трави, потім квіти для вінків (За

Д. Міщенком). Б Тільки й кажу півневі — Ніколи мені — іду пасти бджіл. Він сердиться і гулькотить, мовби повен рот води набрав. — Ото не треба було в шкоду ходити — таки кажу йому. Хай зрозуміє свою помилку (За М. Слабошпицьким).


В А назустріч дід:

Куди це ти летиш?

Бджоли пасти!

Бджоли пасти? — чомусь дивується.

Треба собаку завести, то не буде мені мороки. І курей глядітиме, і бджоли пастиме, — кажу йому, — бо скільки можна без собаки жити?

Буде тобі собака, — обіцяє він.

А бджоли вже полетіли — і не видно, й не чутно їх. А мені зно-Ву потерпай, чи втраплять додому (За М. Слабошпицьким).

3. Зазначте неповні речення, де зміст відтворюється за змістом

попереднього речення

А Мати рве на городі росисту цибулю. Кладе з сухою паляницею до моєї торбини (Г. Косинка).

Б Задихаючись, прибіг Ігор. А мати… мати плаче. Ні, це радісні, щасливі сльози! — Мамо, мамо… Вона показує аркуш паперу, списаний дрібними рядками. — Лист! Лист від тата! (За О. Донченком).

В Прийду вчасно.

4. Укажіть речення, у якому правильно розставлено розілові знаки. А Я читаю журнали, а ти газети. Б Я читаю журнали, а ти — газети. В Я читаю — журнали, а ти — газети.

5. Укажіть речення, у яких наявні пунктуаційні недоліки. А А степ принишкне зачарований (А. Головко). Б В одній з дірок — веретеноподібне фуркало з довгими, припасованими угорі ременями. (За Д. Міщенком).

В Сиджу біля вуликів. Дивлюся, як танцюють золоті бджоли на сонці. Дзвенять. Раді-радісінькі, що тепло, що немає дощу і що я сиджу біля них. Ці нікуди не дінуться (За М. Слабошпицьким).

6. Укажіть частину, що не може бути продовженням речення Зміст неповного речення можна відновити… А З наступного чи попереднього речення. Б З ситуації мовлення. В Відновити неможливо.

7. Укажіть правильні твердження. А Повними є речення, у яких наявна граматична основа. Б Неповними є речення, у яких відсутні другорядні члени

Речення.


В В повних реченнях наявні всі необхідні для розуміння змісту члени речення.

8. Зазначте неповні речення, де зміст відтворюється за змістом

самого речення.

А Не місце красить людину, а людина — місце (Народна

Творчість).

Б Від дніпровського вітру тріпотіли прапори, розгорнуті і грізні, як заграва, прострелені, сиві від негоди і дощів. — Здрастуйте, орли! — Здрастуйте, сини наші! — Здрастуйте, — відповідали на землі, на літаках у небі, на танках, на лафетах гармат, на машинах, на конях (За А. Малишком).

В І згадується Дорошеві. Ніч. Мороз. Сніг (Г. Тютюнник).

9. Який розділовий знак є характерним для неповного речення?

А Кома.

Б Тире.

В Двокрапка.

10. Зазначте неповні речення, де зміст відтворюється за змістом

Наступного речення.

А Прийдеться!

Б Їхня мати почала спихати каченят з балкона. І кожне ставало в повітрі на крило. — Прощавайте, — журно сказав я їм. — І не забувайте мене! (За М. Слабошпицьким).

В І тоді вийшов з натовпу юнак у білій полотняній сорочці. Його карі полянські очі палали відвагою —Я пройду (За С. Плачиндою).

11. Зазначте неповні речення, де зміст відтворюється з ситуації мовлення.

А — Е-е, е-е, котку, чи вчинив ти шкодку? — А бігме, — це

Не я. Це кицюня моя. По коморах ходить, людям шкоду робить… (Народна творчість).

Б — Скільки часу хоробрий гетьман радитиметься? — Не-Довго, мірзо. Недовго. Ти відпочивай поки — гостем моїм будь. А ми уміємо хутко збиратися, коли треба. Знаю — Мухамедові-Хану пече. Порадимося, ухвалимо, як ліпше, — і одразу тобі передамо нашу остаточну відповідь. Гадаю, буде вона доброю для хана Мухамеда (За К. Басенком).

В І так можна багато-багато разів. Скільки хочеш (За Б. Житковим).


12. Які з поданих речень можна вважати повними?

А Що посієш, те й пожнеш (Народна творчість). Б Можна говорити й про успіх.

В Вересень пахне яблуками, а жовтень — капустою (За В. Скуратівським).

ОДНОРіДНі ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ

1. Укажіть неправильну ознаку однорідних членів речення.

А Залежать від одного слова у реченні.

Б Відповідають на одне питання.

В Однорідні члени речення та узагальнювальне слово виконують одну синтаксичну функцію.

Г Однорідні члени речення обов’язково виражаються однією частиною мови.

2. Укажіть речення, у яких наявні однорідні члени речення.

А Ми стали збиратися додому (За М. Слабошпицьким).

Б Тарасик знову підкрався, заклав у кошичок руку та як

Заверещить! (За М. Коцюбинським). В Ні риба ні м’ясо!

3. Зазначте речення, де є однорідні члени речення — обставини.

А Приємно й хороше було кататись (За М. Трублаїні).

Б Вітер був хоч холодний, зате приємний (За Ю. Шовку-

ненко
).

В Його полонили не так багатства наявних рослин, як їх життєва сила (І. Ле).

4. Укажіть речення, де правильно вжито розділові знаки.

Pages: 1 2 3

Збережи - » Просте РЕЧЕННЯ . З'явився готовий твір.

Просте РЕЧЕННЯ





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.