Психологічний портрет у романі Л. Н. Толстого «Війна й мир» | Довідник школяра – кращі шкільні уроки по всім предметам

Психологічний портрет у романі Л. Н. Толстого «Війна й мир»

Як відомо, Л. Н. Толстой був великим майстром психоаналізу й “діалектики душі” людини. Йому було властиво зображення “текучих”, складних, суперечливих характерів і подій, що розвиваються. Саме сам процес внутрішнього життя героїв і її еволюція залучали письменника. Товстої розкривав духовний мир своїх персонажів через монологи, пейзаж, авторські коментарі, художній простір героїв і їхні вчинки. Особливу роль у психологічному аналізі грає портретна характеристика

Зв’язок внутрішнього миру кожного образа і його зовнішнього опису в романі “Війна й мир” взаємообумовлена. Через портрет автор відображав внутрішній вигляд героя, його щиросердечний стан. Головною особливістю Товстого-Художника було вміння виділити ту або іншу яскраву рису в зовнішності персонажа, що запам’ятовується деталь у його поводженні. Так, Пьер з’являється перед нами “товстим парубком” із дружелюбними очами, що цілком точно визначає його м’яку й добродушну натуру. Уже із самого початку добутку зовнішній вигляд Безухова як би протиставляє його всьому світському суспільству, указуючи на внутрішню відмінність його від цих порожніх людей

Повну протилежність представляє його майбутня дружина. Спочатку Элен Курагина засліплює нас своєї “победительно діючою красою”. Але в міру того як підсумуються всі її вчинки, ми розуміємо, що ця краса мертвотна, неприродна

И “повні оголені плечі” Элен - це всього лише символ її духовної порожнечі. “Великий рот” і “сяючі чорні” очі Наташи Ростовой відкривають нам внутрішній мир улюбленої героїні Толстого. Вона повна життя, почуттів, готова радуватися кожному мгновенью й вірити в щасливе майбутнє. Тому “певні й сухі риси” Андрія Болконского контрастні живим рисам дівчини

Це вказує на істотні розходження в їхніх душах: молодий князь завжди перебуває під владою розуму, у той час як Наташа живе почуттями й емоціями. З першого погляду, Марья Болконская робить на нас не найкраще враження. Це некрасива дівчина з “важкою ходою”. Але потім ми бачимо “променисті” очі героїні, у яких відбиваються її багатий духовний мир і нерушима віра. Саме ці очі, незважаючи на зовнішність, роблять Марью чарівної й милої

Марко Аврелий писав: “Людини гарн, доброзичливого й щирого можна довідатися по його очах”. Для досягнення художнього ефекту автор знову й знову звертає увагу читачів на ті або інші риси зовнішності персонажів, які стають їхніми постійними характеристиками. Яскравим прикладом цього є маленька княгиня зі своєї “короткої, з ледве черневшимися вусиками верхньою губкою”. Вона була проста й приємна, але проте знудила Андрію

Він не знаходив у ній тої глибини, що згодом відкрив у Наташе. Хотілося б відзначити, що улюблені герої Толстого постійно міняються протягом усього роману, нелюбимі - стоять на місці у своєму розвитку. І тому психологічний портрет останніх гранично простий, вони багато в чому схожі один на одного. Показово, що всі онь гарно, але це мертвотна, застигла краса. Так, багато разів перед нами проходять повторювані деталі: “плішива” голова Василя Курагина, кучері красеня Анатоля, мраморно-білі оголені плечі Элен.

На відміну від нелюбимих улюблені персонажі Толстого звичайно не відрізняються зовнішньою красою, але наділені внутрішнім багатством. Вони природні, постійно перебувають у русі, твір з оллсоч © 2005 прагнуть до самовдосконалення, до моральних і духовних шукань. Художні образи, створені письменником, відрізняються особливою життєвістю. М. Горький відзначав дивний дарунок Толстого, його вміння створювати точні психологічні портрети: “Коли його читаєш, то виходить як би фізичне буття його героїв, настільки спритно в нього виточений образ: він начебто коштує перед вами, от так і хочеться пальцем торкнути”. Отже, письменник, малюючи психологічні портрети своїх героїв, проникає в їхній внутрішній мир, у них душу

В описовій характеристиці ми часто бачимо, наскільки контрастні психологічні стани персонажів і їхня зовнішність. І тільки ока завжди говорять правду… На все життя нам запам’ятовуються портретні деталі героїв Толстого й “сяючі” очі Наташи, і “полаковані погляду мі” плечі Элен, і “добрий короткозорий погляд Пьера.

Збережи - » Психологічний портрет у романі Л. Н. Толстого «Війна й мир» . З'явився готовий твір.

Психологічний портрет у романі Л. Н. Толстого «Війна й мир»





Шкільні предмети. Шкільна фізика. Уроки з англійської, французької, німецької мов.